Produse din piele, create si fabricate in Romania!
Cele mai bune ore de postat pe Instagram, TikTok și alte platforme social media. Când să postezi pentru rezultate maxime

Cele mai bune ore de postat pe Instagram, TikTok și alte platforme social media. Când să postezi pentru rezultate maxime

Când să postezi pentru rezultate maxime pe social media 

Prezența unui brand pe social media este esențială în lumea digitală de astăzi. Așa că, dacă ai o afacere și îți dorești să crești notorietatea brandului, ia în calcul în planul tău de promovare și prezența pe social media. Poți apelezi la specialiști și să externalizezi comunicarea pe social media, poți angaja un creator de conținut care să se dedice exclusiv poveștii brandului tău sau poți avea chiar un departament și o întreagă echipă dedicată pentru aceasta. În funcție de cât de mare este afacerea ta și punctul la care se află, poți începe chiar tu însuți să te ocupi de prezența online. Pentru a face asta, începe informându-te despre care sunt cele mai bune ore de postat pe Instagram, TikTok, Facebook și LinkedIn, când ar trebui să postezi pentru rezultate maxime, ce tipuri de conținut sunt populare și potrivite pentru fiecare platformă, cum îți dorești să se comporte brandul tău pe social media etc.

De ce contează ora la care postezi pe social media

Algoritmii rețelelor sociale prioritizează conținutul nou și relevant. Postând atunci când audiența ta este online, crești șansele ca postările tale să fie văzute, distribuite și apreciate. Alegând cele mai bune ore de postat pe Instagram, TikTok sau Facebook, vei reuși să-ți atingi mai ușor obiectivele comunicării online:

  • Mai multă vizibilitate: Postările tale apar în feed-ul mai multor persoane.
  • Engagement mare: Obții mai multe like-uri, comentarii și distribuiri.
  • Creșterea reach-ului organic: Ajungi la mai mulți utilizatori fără a investi în reclame.

Cele mai bune ore de postat pe TikTok

În ultimii ani, TikTok a explodat în popularitate. În 2023, TikTok anunța că în România, lunar, 7.4 milioane de români folosesc această platformă, fiind un canal esențial comunicării astăzi pentru orice brand. Poți posta aici scurte materiale video informative sau distractive. Un conținut relevant postat la o oră bună pe canalul de TiktTok al afacerii tale îți va aduce un public de obicei mai mare decât pe Facebook sau Instagram, iar dacă clienții tăi fac parte din Generația Z sau Millennials, atunci ai toate uneltele pentru a construi aici o comunitate relevantă pentru brandul tău.

Cele mai bune ore pentru a posta pe TikTok sunt:

  • Marți de la 16.00 la 18.00
  • Miercuri dimineață de la 9:00 la 11:00, iar apoi de la 14:00 la 18:00
  • Joi de la 9:00 la 11:00, iar apoi de la 14:00 la 18:00
  • Vinerea de la 16:00 la 18:00

Când să postezi pe Instagram

Dacă brandul tău este unul care poate genera un conținut estetic, atunci Instagram este locul unde afacerea ta își va găsi publicul cel mai potrivit. Pentru că este perceput de cei mai mulți utilizatori ca o platformă de divertisment, cele mai bune momente în care atenția lor este activă acolo sunt cele de la începutul sau finalul zilei și o scurtă fereastră la orele prânzului.

Un timing potrivit poate ajuta o postare, un story sau un reel să ajungă la mai multă lume, dar algoritmul pe care îl folosește Instagram va ține cont și de alte criterii, dintre care cele mai multe țin de implicare, de constanță și de interacțiuni cu urmăritorii.

Orele cele mai potrivite sunt influențate de publicul țintă. Te adresezi mai mult tinerilor, profesioniștilor cu experiență sau oamenilor mai puțin activi? Oricum ar fi, una dintre reguli este că reach-ul tinde să fie mai mare în timpul săptămânii decât în weekend, când oamenii preferă să facă activități care să îi mai despartă de telefoane. În timpul săptămânii, intervalul 7:00-9:00 dimineața este unul în care multă lume folosește Instagram - fie în mijloace de transport spre serviciu sau școală sau, pur și simplu, ca un mod de a se destinde înainte de a intra în rutina zilnică.

Când e mai bine să postezi pe Facebook

Spre deosebire de Instagram, Facebook, una dintre cele mai vechi și mai cunoscute rețele sociale, are un public mult mai eterogen și interesat de conținut mai divers. Chiar și așa, există ore în care mai multă lume folosește Facebook pentru a se informa sau în căutare de divertisment. În timpul săptămânii, dimineața și la orele prânzului (mai puțin seara), lumea dă scroll pe Facebook, așa că acestea ar fi momente potrivite pentru a ajunge la publicul tău țintă.

Când să postezi pe YouTube

Dacă pentru TikTok sau Instagram conținutul ușor accesibil este de preferat, pe YouTube oamenii consumă mai mult conținut video de mai lungă durată. Asta se reflectă și în orele în care oamenii sunt activi pe această platformă. După-amiaza și seara, când au mai mult timp liber este momentul pentru live-ul sau premiera video-ului pe care l-ai pregătit. În plus, pentru YouTube, va ajuta să promovezi conținutul și pe alte platforme, cu un story sau o postare.

Ore de postat pe LinkedIn

LinkedIn este o rețea socială care adună profesioniștii din toate domeniile, fiind folosită în principal pentru networking, recrutare și promovare profesională. E ușor de intuit că orele de vârf sunt în timpul zilei, în zilele lucrătoare, între 8:00 și 16:00. Seara și în weekend, mai puțină lume stă pe LinkedIn, așa că mai bine programezi postările pentru ziua următoare.

Alte sfaturi pentru postări de succes în social media

Folosește hashtaguri. Ele ajută la descoperirea conținutului tău de către un public mai larg și la creșterea vizibilității.

Interacționează cu publicul tău: Răspunde mereu la comentarii și mesaje pentru a construi o comunitate și a crea conexiuni autentice. În plus, și algoritmului îi plac utilizatorii activi.

Experimentează: Testează diferite ore și tipuri de conținut pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru tine și pentru publicul tău. Nu există „ora secretă” care să îți asigure succesul, ci ore care te pot ajuta. Citește constant datele din secțiunea de analytics a fiecărei platforme și vezi care sunt particularitățile publicului tău.

Acest site folosește cookie-uri
Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosesc site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. Prin continuarea navigării, ești de acord cu Politica de Cookies.